Kawasaki Ninja ZX Forum banner

200 pk zzr1100 tuning advies

55K views 50 replies 23 participants last post by  moko  
#1 ·
Dus ik heb een zzr1100 d model in een kitcar. Kawasaki zegt dat ze 147 pk aan het vliegwiel hebben en 139,7 pk aan het achterwiel. Ik heb de mijne 2 weken geleden laten testen en afstellen. Het is een standaard motor met grotere hoofdsproeiers, een schuimfilter en een 4-in-1 spruitstuk met een art race demper. Hij leverde 143 pk aan de achterwielen, dus dat zal ongeveer 155 pk aan het vliegwiel zijn. Ik ga de motor tunen. Dit ga ik doen: 1109cc bigbore met je high comp zuiger, cilinderkop flowde/geporteerd/3 gesneden zittingen etc. Volledig race 4-2-1 uitlaatsysteem, high lift race nokkenassen met sleuf nokkenastandwielen, ontsteking advancer plaat (vervroegt de ontsteking met +4 graden, 38mm flatslides met flow commander erop. Ik sprak met holeshot racing en ze zeiden dat als ik dit werk aan mijn motor zou doen, hij gemakkelijk 200 pk aan het vliegwiel zou leveren, powertec zei hetzelfde. Vroeg me gewoon af of iemand de zijne naar een vergelijkbare specificatie heeft getuned en welke winst ze hebben behaald. Laat het me weten, bedankt

#15 ·
Installeer je een Falicon (of vergelijkbare) krukas? Als dat nog steeds de standaard krukas en lagers zijn, zal 200 pk er een handgranaat van maken.
Um, nee.
Nee, ik zou de krukas laten zitten. Holeshot zei dat ze sterk genoeg zijn, zeiden ze dat je de krukas alleen hoeft te vervangen als je ze turbo's geeft en er belachelijke psi doorheen laat lopen
Alles wat ik heb gelezen, gehoord en gezien heb, zegt dat de standaard krukas, lagers en drijfstangen ruim boven de 200 pk goed zijn. Verschillende bronnen hebben verschillende meningen over wat er na dat niveau moet worden veranderd. Ik heb de mijne in mijn vroege tuningstadia op 190 op het wiel laten dyno'en. Welnu, dat was op een dynojet-dyno, dus iedereen zal het afkraken omdat het onnauwkeurig is. Zo zij het. Het was ook bij 7 lbs boost met waardeloze overgangstuning, en er is sindsdien veel gerepareerd. Draait nu 9 lbs en heeft het bijna zo dat het je armen eraf trekt bij 5500 als de naald naar de rode lijn slaat. Geen problemen en de motor is solide. Kan je mod-vragen niet beantwoorden omdat ik de geblazen route ben gegaan, maar mijn stem is om de stad in te gaan. Er is veel in deze motoren te halen, anders zouden mensen ze de afgelopen 20 jaar niet zo intensief hebben gebouwd. Succes en houd ons op de hoogte.

#7 ·
Het werd getest op de TRL-testbank, de testbank kostte ÂŁ 115.000. Het is een van de meest nauwkeurige testbanken in Engeland, waarom zou hij geen 143 rwhp halen als ze standaard 139,5 rwhp hebben en ik een volledig uitlaatsysteem, een dynojet-kit en een ander luchtfilter heb, dus ik krijg veel meer brandstof en lucht dan een standaard motorfiets. Dus met een volledig uitlaat, dyno kit en filter heb ik 3,5 pk gewonnen, wat volgens mij wel klopt.

#8 ·
Als je dat allemaal doet, waarom zou je je dan druk maken om ontstekingsvervroegingsplaten? Gooi de standaard ontsteking weg en neem een programmeerbare Dyna-opstelling of iets dergelijks. Zelfs dan lijken 200 pk mij onredelijk optimistisch. Als dat serieus je doel is, ga dan zitten met een bekende motorbouwer en vraag een offerte aan. Je zult waarschijnlijk een nieuwe motor kopen in plaats daarvan, omdat het goedkoper zal zijn... tenzij je turbo gaat.

139 pk aan het achterwiel lijkt me ook optimistisch, parasitaire verliezen zullen zeker meer dan zeven pk opslokken. Weet je zeker dat het getal dat je uit de dyno haalt niet al een gecorrigeerde schatting van het vermogen van de krukas is?

#9 ·
Ik begrijp wat jullie allemaal bedoelen, daarom heb ik om advies gevraagd. Ik wilde het horen van iemand die de zijne heeft getuned en welke resultaten ze hebben behaald. Het was zeker 143 pk op de wielen en niet op de krukas. Ik heb al gesproken met Holeshot Racing, de grootste motorfietstuners, en hij zegt dat het gemakkelijk 200 pk op de krukas zal halen, niet op de wielen. Powertec haalt 185 pk uit hun motoren en ze doen nauwelijks iets aan hun motoren. Ze zeiden ook dat het 200 pk zal halen, aangezien de zx11 een zeer capabele motor is, omdat hij standaard ondermaats is. Jullie zeggen allemaal dat het geen 200 pk op de krukas zal halen. Hoe weten jullie dat? Hebben jullie er een getuned en geprobeerd? Is er iemand op deze site die dat heeft gedaan, of gaan jullie allemaal gewoon zeggen dat je het niet denkt als je er nog nooit een hebt getuned?

#12 · (Edited)
Oh dat is wel grappige shit daar......Je zult nooit 200 pk bereiken, tenzij je het opvoert of veel geld steekt in een GROTE boring en slag met een nieuw blok en kop.......Goedkoper om een 12R te kopen........Ze sturen ook beter......Een 12R met een simpele 1270 kit en licht hoofdw erk zal de hele dag door 190's op de band zetten......Verspil je tijd niet met de 11....Tenzij je VEEL besteedbaar inkomen hebt...

#13 ·
Oh, dat is een grappige shit daar......Je zult nooit 200 pk bereiken, tenzij je het een boost geeft of veel geld steekt in een MAJOR boring en slag met een nieuw blok en kop.......

Goedkoper om een 12R te kopen........Ze handelen ook beter......Een 12R met een simpele 1270 kit en mild kopwerk zal de hele dag 190's op de band zetten......Verspil je tijd niet met de 11....Tenzij je VEEL besteedbaar inkomen hebt...
Waarschijnlijk een $6K blowup > Makkelijk

#16 ·
Dat wil ik horen, dacht ik weer, en er een busa in zetten, maar ze hebben maar een geclaimde 175 pk en voor een goede motor betaal je 2,5 tot 3k. De nieuwe busa overschrijdt mijn budget. Bovendien kan ik een goede deal krijgen voor de big bore, dus het zal niet duur zijn om te doen, want ik zou alle onderdelen kopen en het zelf bouwen. Bovendien zou het een prestatie zijn om de standaard busa-jongens in hun auto's te verslaan met een oude, goed opgebouwde zx11. Bovendien zou ik er geen busa in zetten, ik zou voor zx14 gaan, dezelfde prijs en veel meer vermogen.

#25 ·
Als ik een krukas nodig had, zou ik het gewoon zelf doen, lol. Wat ze doen is geen hogere wiskunde. Als ik me ooit in het bouwen van de mijne stort, zou ik de krukas v-vormig snijden en de rest van het contragewicht pendelen. Overbalanceren, cryo-behandelen en nitreren. Het is een stalen krukas. Ik weet dat hij zonder problemen goed zou zijn voor 200 pk.

#26 ·
alleen ter info

Hoi mensen, was net op zoek naar wat info en kwam deze thread tegen. Ik heb een OMS eenzitter met een ZZR1100D. Hij is gebouwd door extreme engines met falicon drijfstangen, 1109cc etc. Oorspronkelijk had hij de flatslides gemonteerd en produceerde hij 164 pk @ wielen.
Nu overgestapt op brandstofinjectie met busa gasklephuizen en microsquirt ecu. De respons is zoveel beter en produceerde 175 pk @ wielen bij 9700 tpm en 110 ftlbs bij 8400 tpm met standaard timing. Had wat problemen met triggerwielen, ben door 8 custom wielen gegaan om het aan het werk te krijgen. Ga het deze week weer proberen want er zit nog 15 pk in de timing volgens de dyno prints. Dacht dat info misschien iemand zou kunnen helpen die hetzelfde wil bouwen.

#31 ·
Hallo mensen, ik heb geprobeerd om de grootte te wijzigen en te comprimeren, maar ze zijn dom klein en je zult niets zien. Als iemand me een e-mailadres of Facebook wil geven, kan ik ze daarheen sturen.

Probleem met het triggerwiel was dat het de opening niet detecteerde, ongeacht de grootte of de afstand, zelfs niet met twee pickups erop. We gaan dit weekend een nokkenassensor plaatsen om te kijken of we het kunnen oplossen. Er zit nog veel meer vermogen in de timing, dus ik hoop dat het werkt. Zo niet, dan ga ik een vervroeger proberen, maar dat gaat over de hele band toenemen en ik ben blij met het lage toerental, wil geen pingelen, hoef alleen maar de timing bij hoge toeren op te voeren.

Proost! Oh ja, en er zijn nog een paar andere ZZR1100's in Malta, een daarvan is een Rotrex supercharged die op Motec draait, een erg mooie setup! Dat is mijn volgende stap als ik de top 3 niet kan halen :)