Hallo ZX Freaks.
Ik heb besloten om mijn Carb naar EFI conversie verhaal te beschrijven.
Ik ben hier echt nieuw. Ik heb mijn ZX7R twee weken geleden gekocht. Dat is het begin van mijn motoravontuur.
Ik heb een vrij mooie ZX7R uit 1998 gevonden. Het is de Europese versie - geïmporteerd uit Italië.
Ik heb hem gekocht als een volledig standaard motor, behalve de Akrapovic uitlaat (spruitstuk en demper).
De motor is in redelijk goede staat. Hij had alleen carburateurproblemen.
Ik heb veel EFI conversies op auto's gedaan, dus ik heb besloten dat het veel gemakkelijker zal zijn om een brandstofinjectie te plaatsen dan te knoeien met carburateurs.
Dus... laten we beginnen!
Dat is mijn lieve meid
Ik heb haar hier in echt mooie staat gevonden
Ik heb niet veel nagedacht... Ik heb haar gewoon gekocht
Dat is de foto van onze reis naar huis
Haaha "Beest in een kooi" >
Eindelijk zijn we thuis aangekomen :smile2:
De eerste dag, nadat ik mijn ZX7R had gekocht, vond ik GSXR 750 gasklephuizen op een sloop in de buurt van mijn huis
Ze waren vrij goedkoop, dus ik heb ze gekocht. Ik heb geen metingen gedaan van de diameters van de inlaat en uitlaat van de standaard carburateurs - ik dacht dat ik ze met een paar aanpassingen wel zou kunnen monteren.
Ik was erg blij dat ik ze kreeg met alle bedrading, injectoren, brandstofrail, sensoren (TPS en MAP sensor) en secundaire gaskleppen.
Dus... ik ben van de standaard carburateurs af. Zonder tranen zwaaide ik met mijn hand en schreeuwde ik "GA WEG JULLIE LELLIJK CARBURATEURS!!!!"
Nu... ik had een vrije ruimte om GSXR gasklephuizen te monteren.
En...
.. Ik was verrast dat de gasklephuizen bijna perfect pasten. Alleen de 2e en 3e gasklep moesten opnieuw worden uitgelijnd - ik moest de afstand tussen de 2e en 3e TB met ongeveer 4 mm vergroten.
Dat is de vergelijking... GSXR TB en standaard carburateurs...
>
Het plan voor de komende weken is:
- het gasklepbedieningsmechanisme monteren en instellen
- een nieuwe kabelboom voor injectoren voorbereiden.
Mijn plan is om de volgende setup op mijn motor te gebruiken.
- UMC-1 ECU van No Limits Motorsport (Megasquirt 2 met Extra code)
- 12-1 tanden triggerwiel in plaats van het standaard triggerwiel
- Batch Injectoren (1+4) en (2+3)
- Wasted Spark ontsteking met standaard bobines
- PWM stationaire motor
- Alpha N ontsteking en brandstofalgoritme met drukaanpassing
Met de voortgang zal ik proberen alle updates met betrekking tot mijn project te plaatsen.
Met vriendelijke groeten
Kuba
Ik heb besloten om mijn Carb naar EFI conversie verhaal te beschrijven.
Ik ben hier echt nieuw. Ik heb mijn ZX7R twee weken geleden gekocht. Dat is het begin van mijn motoravontuur.
Ik heb een vrij mooie ZX7R uit 1998 gevonden. Het is de Europese versie - geïmporteerd uit Italië.
Ik heb hem gekocht als een volledig standaard motor, behalve de Akrapovic uitlaat (spruitstuk en demper).
De motor is in redelijk goede staat. Hij had alleen carburateurproblemen.
Ik heb veel EFI conversies op auto's gedaan, dus ik heb besloten dat het veel gemakkelijker zal zijn om een brandstofinjectie te plaatsen dan te knoeien met carburateurs.
Dus... laten we beginnen!
Dat is mijn lieve meid
Ik heb haar hier in echt mooie staat gevonden

Ik heb niet veel nagedacht... Ik heb haar gewoon gekocht
Dat is de foto van onze reis naar huis

Haaha "Beest in een kooi" >
Eindelijk zijn we thuis aangekomen :smile2:

De eerste dag, nadat ik mijn ZX7R had gekocht, vond ik GSXR 750 gasklephuizen op een sloop in de buurt van mijn huis
Ze waren vrij goedkoop, dus ik heb ze gekocht. Ik heb geen metingen gedaan van de diameters van de inlaat en uitlaat van de standaard carburateurs - ik dacht dat ik ze met een paar aanpassingen wel zou kunnen monteren.

Ik was erg blij dat ik ze kreeg met alle bedrading, injectoren, brandstofrail, sensoren (TPS en MAP sensor) en secundaire gaskleppen.
Dus... ik ben van de standaard carburateurs af. Zonder tranen zwaaide ik met mijn hand en schreeuwde ik "GA WEG JULLIE LELLIJK CARBURATEURS!!!!"

Nu... ik had een vrije ruimte om GSXR gasklephuizen te monteren.
En...

.. Ik was verrast dat de gasklephuizen bijna perfect pasten. Alleen de 2e en 3e gasklep moesten opnieuw worden uitgelijnd - ik moest de afstand tussen de 2e en 3e TB met ongeveer 4 mm vergroten.
Dat is de vergelijking... GSXR TB en standaard carburateurs...

>
Het plan voor de komende weken is:
- het gasklepbedieningsmechanisme monteren en instellen
- een nieuwe kabelboom voor injectoren voorbereiden.
Mijn plan is om de volgende setup op mijn motor te gebruiken.
- UMC-1 ECU van No Limits Motorsport (Megasquirt 2 met Extra code)
- 12-1 tanden triggerwiel in plaats van het standaard triggerwiel
- Batch Injectoren (1+4) en (2+3)
- Wasted Spark ontsteking met standaard bobines
- PWM stationaire motor
- Alpha N ontsteking en brandstofalgoritme met drukaanpassing
Met de voortgang zal ik proberen alle updates met betrekking tot mijn project te plaatsen.
Met vriendelijke groeten
Kuba