Kawasaki Ninja ZX Forum banner
101 - 120 of 293 Posts
Discussion starter · #103 ·
Hallo :)

Eindelijk :) Ik heb wat nieuw speelgoed voor mijn ZX7R gekregen.

Image

Met alle nieuwe AN6-fittingen kan ik mijn brandstofsysteem afmaken. Na het monteren van de brandstofpomp en de brandstofdrukregelaar is er niet veel ruimte meer, daarom heb ik besloten om "gevormde" 90 graden fittingen te gebruiken.

De schakelindicator past gemakkelijk op de standaard meters. Best handig als je geen tijd hebt om de toerenteller te bekijken :)

En het belangrijkste - TRIGGER WHEEL.

We hebben het oude 3 (oneven tanden) trigger wheel uit de standaard beugel gesneden. Een compleet nieuw 12-1 wiel is bewerkt. Ik zal ze aan elkaar lassen om ervoor te zorgen dat de standaard beugel perfect op de krukas past.

Image

Image

Hopelijk vind ik begin maart wat tijd om deze onderdelen in de ZX7R te gooien en het brandstof- en triggersysteem te testen.

Duim.

BR

Kuba

Discussion starter · #107 ·
Zorg ervoor dat je een heel belangrijk deel van het hele tuningproces op je neemt. Hahaha Ik zal een ID-kaart voorbereiden voor de "Late Night Prototype Tuning Crew". Er was "Wkurwiony Bocian", nu gaan we "Wkurwiony Kermit" voorbereiden :D

BR

Kuba

@The Bad One: Zou je alsjeblieft wat info willen toevoegen over de meting van het triggerwiel en wat de getallen betekenen? Ik denk dat dit een nuttige referentie kan zijn voor mensen die geen kennis hebben van FI voordat ze deze dreiging gaan lezen en begrijpen...

Discussion starter · #110 ·
Hallo Klaus.

Ik ben begonnen met het schrijven van een deel over Triggering. :) Volgende week neem ik een week vakantie om een beetje met mijn ZX7R te werken, dus ik denk dat ik het volgende week kan plaatsen. Het is een erg complex onderwerp :)
Wees er zeker van dat ik volgende week iets zal plaatsen :)

BR

Kuba

Graag gedaan:)

De reden voor mijn verzoek was dit 12-1 ding. Ik denk dat dat 12 tanden aan de omtrek betekent -1, wat wordt gebruikt om BDP te markeren.

Constructie is:
Markeer 24 punten op de omtrek. Maak een lijn van de markeringen naar het midden. Meet de hoogte van een tand van buitenaf (u kunt de diameter en hoogte van de tanden vergelijken met de originele). Maak een cirkel met de straal van het midden naar het laagste punt van de gemeten tand. Nu heb je 12 tanden en ook 12 ruimtes met dezelfde grootte.

Nu kun je de stukken tussen de tanden en één tand verwijderen. Klaar!

Zijn er andere maten (bijv. 12-2) gebruikelijk en wat zijn de voordelen van elke oplossing?

Dat betekent dat de krukas 30 graden draait van de ene tand naar de volgende.
Om het simpel te houden: 12*30=360 => Volledige draai van de krukas. Je snapt het idee...
Het is niet helemaal waar vanwege de ontbrekende tand die nodig is om BDP te markeren. Maar ik wil het simpel houden.

Het is voldoende dat je de getallen (12-1) kent die in het FI-systeem moeten worden geprogrammeerd.

@Bad One: Wil je dieper ingaan op dat onderdeel voor de geïnteresseerden, hoewel het niet echt nodig is omdat de wiskunde door de ontsteker wordt gedaan?

Het is belangrijk dat de ontsteker weet waar BDP is vanwege de ontstekings- en brandstofinspuiting.

En dit kan een goed punt zijn voor een korte zijstap in hoe een 4-taktmotor werkt, want we moeten beslissen of we nog een sensor nodig hebben die ons laat zien welke cilinder zich op BDP bevindt...

Discussion starter · #116 ·
Ik heb wat kleine problemen gehad met de polarisatie van de krukassensor. Nu lijkt het in orde te zijn. Eerlijk gezegd heb ik het een paar minuten geleden geprobeerd te starten... maar ik heb de "startinspuittijd" te hoog ingesteld en mijn bougies overstroomd.

Discussion starter · #119 ·
Dat lijkt een klein probleem te zijn. Maar het klinkt alsof je geen nieuwe bougies hebt?

Waarom ben je niet begonnen met de kortere inspuittijd? Was je bang om te veel warmte te krijgen?
Het was geen kwestie van warmte.
Ik heb basiskaarten vanaf nul voorbereid, 8,2 ms inspuittijd tijdens het starten was gewoon te veel (bij 12 graden C omgevingstemperatuur)
Het voorbereiden van de kaart vanaf nul is altijd een spel :)

BR

Kuba

Ik hoop dat het lukt. 4 maanden is veel werk om een carb-revisie en synchroon te vermijden.
Deze man snapt het... :blue headscrtch: :wait: :shrug: Ik wacht tot mijn ultrasoon hier is... :evil:

101 - 120 of 293 Posts